big g, zorba, kitap, yoga, camcı, ice ve benim ufak basit hayatım

her gün bambaşka bir güne uyanıyorum sanki. havaların serinliğine bayılıyorum,terlemeden uyumaya hatta üşüyünce big g’ye sarılmaya, ayaklarımı onun bacaklarının arasında ısıtmaya bayılıyorum, tatil planlarını hızlandırmış olmaya, gezilecek yerler listesi yapmaya bayılıyorum, evde tek başıma iken üzerime inceden bir pike alıp kitap okumaya, evde big g varken birlikte film izlemeye bayılıyorum.

ufacık, basit bir hayatım var. bu ufak ve basit hayatı kurmak için çok çaba sarf ettim. gerçekten tırnaklarımla geldim ben buraya. genelde insanlar bu değimi kariyer basamaklarını tırmanırken nasıl zorlandıklarını tanımlamak için kullanır. ben oraya hiç tırmanmadım. ya da evliliklerini kurtardıkları anları hatırladıklarında kullanırlar, ben evlilik hayali hiç kurmadım. ben küçük bir kız iken hayalini kurduğum tek başıma yaşama geçiş ve sonra o yaşamı en sade hale getirmek için kullanıyorum bu terimi. aslında sanırım insanlar neyi kurmak neyi başarmak istediler ise tırnakları ile kazıya kazıya başarmak zorunda kalıyorlar. en azından benim etrafımdaki insanlar için böyle olmuş. hayatı basitleştirmeye çalışmak düşündüğümden daha çok enerjimi, zamanımı ve gözyaşlarımı aldı. şimdi tam da olmak istediğim yerdeyim. bundan daha öncede bahsettim biliyorum. “olmak istediğim yer” kavramı tam olarak içinde yaşadığım an aslında. o anlar bazen çok acı olabiliyor, bazen ise çok mutlu. ama anda kalmayı anı yaşamayı öğrenmeye başladığımdan beri olmak istediğim yer hep o an.

geçen akşam big g ile film izlerken sürekli çok mutluyum çok mutluyum deyip durdum. artık an bitecek hüznü (solastalgia) sarmıyor sanırım beni. o an güzel ve ben tam onun içindeyim. başım big g’nin kucağında, zorba filmini izliyoruz, önümdeki sehpanın üzerinde az önce yemek sofrasından transfer olmuş rakı kadehi ve beyaz peynir. film hakkında konuşuyoruz. işte o an! bu anlar şükür sebebim. küçük ve basit hayatımın ne kadar güzel, küçük ve basit olduğunu bana hatırlatan şahane zamanlar.

her hafta ice ile yaptığımız yoga dersleri. işte o an’lara şahane örneklerden biri daha. anı içimin ta içinde hissettiğim, çok mutlu olduğum bir yandan da aslında bir sürü şey öğrendiğim anlar. bu öğrendiklerimin ucu bucağı yok. ice ile ilgili, benimle ilgili, evren ile ilgili her şey şahane. ice bu konuda rehberim olduğu için çok şanslıyım. dün akşam ki derste kendimi o kadar jöle gibi hissediyordum ki anlatamam. çok istiyorum yoga yapmak, biliyorum az sonra o isteksiz hal ya da üşengeçlik gidecek. ama kollarım kalkmıyor sanki. en çok kollarımı hareket ettirirken yoruldum. bir yandan da asla çaktırmamaya çalışıyorum ama iç sesim ne kadar huysuz anlatamam. bu huysuzluk maksimum 10 dakika sürmedi. ilerleyen zamanlarda en çok kollarımda o enerji geçişlerini hissettim. sanki kollarımdan yükseldim gök yüzüne. ayı selamlamak şahane bir duyguymuş. ritüllere zaten bayılıyorum, ice ile her seferinde yeni ritüeller öğreniyorum. ve sonra bunları tek başıma da yapmaya çalışıyorum. hayatında hiç ayı selamladın mı? ya da güneşi? ya da mesela hiç tüm evreni kucakladığını hissettin mi? peki kalbini gök yüzüne açmayı? bunları eskiden söylerken bana da uzak geliyordu. fakat şimdi fark ediyorum ki hiç de uzak değil. ay da güneş de hepsi içimizde. sen evrenin bir parçası olduğunu hissettikçe o da sana şahane fırsatlar veriyor. bu fırsatların hepsi maddi değil. çoğu maddi değil hatta. fakat hissettirdiği maneviyat paha ile ölçülemez. hepimizin yıldız tozu olduğu rivayetinin ne kadar doğru olduğunu anlıyorum. ne olur yıldız tozu olsaaak olmasak deme. yıldız tozu olduğunu, yani bütün evrenin maddelerini oluşturan maddelerin seni de oluşturduğunu bilince o zaman evren ile bütün oluyorsun. o zaman ağaç, kuş, arı, deniz daha bir başka oluyor gözünde. sen denizsin aslında, arısın, ağaçsın. gerçekten de öylesin. hepimiz aynı maddelerin birleşimlerin oluştuk. namaste 🙂

bu aralar eskilere sardım. izlediğim filmleri tekrar izlemek okuduğum kitapları bir daha okumak istiyorum.

geçen akşam big g ile zorba’yı izledik dedim ya. çok eskiden izlediğimde bambaşka şeyler hissetmiştim bu sefer başka. kitabını da okumak istiyorum yaz bitmeden.

 

malum camcı yunan’a yerleşti. eniştemiz leonidas’ın kültürünü de öğrenmek istiyorum. belli mi olur yarın öbür gün belki yanlarına giderim. biraz da yunanca öğrenme hevesim var. camcı’yı düşünürlen sürekli öğrenecek ve keşfedecek ne çok şeyi olduğunu düşünüyorum. başka bir dili, kültürü, şehri, ülkeyi öğrenmek… şahane bir macera değil de ne?! onun adına çok ama çoook mutluyum. kışa atina’ya gitmek için aşırı heyecanlıyım. olamaz mı? olabilir 🙂

indir

bir de bunu okuyorum. bu kadar ponçiklik içinde beni resmen döverek kendime getiriyor. herkesin okumasını diliyorum. bir de “iyi aile yoktur” kitabı var. onu okudum. onu sanırım bir önceki nesil okuyamaz. benim annem bile sinir olur yazarın söylediklerine. bu kitap da bir o kadar ilginç. hemen hemen her cümlesine katılıyorum. sünnet, evlilik, düğün, kına gibi toplumsal ritüellerin aslında neyi kast ettiğini, nereden çıktığını ve ne korkunç temellere dayandığını anlatıyor. zaten hiç bir zaman anlamadım bunları, bu kitap sayesinde iyice uzaklaştım. hayatım boyunca gittiğim düğün sayısı 10’u geçmezken bunlardan da pişman olmamı sağladı resmen. bazı gelenekler yok olsun istiyorum. toplumun saçma dayatmaları bitsin, insanlar özgürce nasıl isterlerse öyle yaşasınlar istiyorum, kimsenin ne diyeceğine önem vermeden.

tatil öncesi saçma bir yoğunluk var işlerde bende ise haklı bir reddediş. kaçamıyorum f.ck!

şey bir de bu şarkıyı ne zaman dinlesem aklıma camcım geliyor. çok güzel değil mi?

 

öbdüm kib. bay

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s